Žádost o akreditaci k pořádání rekvalifikačních kurzů
3. Pojmenování (název) životní situace
Žádost o akreditaci k pořádání rekvalifikačních kurzů
4. Základní informace k životní situaci
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy má zmocnění dle zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 176/2009 Sb., kterou se stanoví náležitosti žádosti o akreditaci vzdělávacího programu, organizace vzdělávání v rekvalifikačním zařízení a způsob jeho ukončení, k provádění rekvalifikace pro pracovní činnosti uplatnitelné na trhu práce.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Vzdělávací zařízení s právní subjektivitou (právnická nebo fyzická osoba).
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
Podáním žádosti o akreditaci na doporučeném formuláři Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, který musí obsahovat tyto náležitosti, dle typu podané žádosti (profesní kvalifikace nebo čistá rekvalifikace) se mohou mírně lišit:
- identifikační údaje,
- doklad o zaplacení správního poplatku,
- doklad o oprávnění k poskytování vzdělávacích služeb,
- název rekvalifikačního programu,
- název pracovní činnosti,
- profil absolventa,
- vstupní předpoklady,
- forma vzdělávání,
- rámcový rozvrh hodin výukového dne,
- způsob ověření získaných znalostí a dovedností, složení zkušební komise (v případě dílčí kvalifikace autorizovaná osoba),
- učební plán,
- učební osnovy,
- popis průběhu praktické výuky,
- seznam literatury,
- údaje o garantovi,
- údaje o lektorském sboru,
- popis materiálního, technického a prostorového zabezpečení,
- informace o evidenci dokumentace,
- vzor osvědčení o rekvalifikaci / potvrzení o účasti v akreditovaném vzdělávacím programu.
8. Na které instituci životní situaci řešit
Obraťte se na:
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - odbor dalšího vzdělávání a institucionální výchovy
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
Písemnou žádost o akreditaci, včetně dokladů, které tvoří přílohu žádosti (např. doklad k poskytování vzdělávacích služeb).
V průběhu I. pol. roku 2015 bude možné žádost podat v elektronické podobě přes Informační systém pro akreditace; aktuální informace naleznete na internetových stránkách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
V současné době je publikována Databáze udělených akreditací, která je součástí Informačního systému pro akreditace.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Doporučené formuláře pro podání žádosti naleznete na internetových stránkách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
Formuláře jsou rozlišeny dle typu žádosti - na profesní kvalifikaci a čistou rekvalifikaci.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Správní poplatek za jednu pracovní činnost (jednu variantu učebního plánu) činí 1 000 Kč; lze jej uhradit převodem na účet nebo kolkovou známkou.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůta je 90 dnů ode dne doručení žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci řízení vyplývají ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Prostřednictvím elektronické pošty je možné zasílat dotazy k vyplnění žádosti, popř. jiné otázky.
Žádost o akreditaci zatím není možné podávat elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Žádost může být opětovně předložena po přepracování.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Neudělení nebo odejmutí akreditace.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
28. Popis byl naposledy aktualizován
19.02.2015
29. Datum konce platnosti popisu
Bez časového omezení.